18 Απρ

Αφαιρέσατε το φίλτρο DPF για να γλιτώσετε χρήματα; Προσέξτε! Σύντομα θα προκύπτουν οικονομικές και όχι μόνο κυρώσεις….

«Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ επανήλθε μέσα από ανακοίνωση που εξέδωσε στο θέμα της παράνομης αφαίρεσης των φίλτρων αιθάλης (DPF) αφού συνεχίζει τη προσπάθεια ενημέρωσης του κοινού και του επισκευαστικού κλάδου για την συμμετοχή του στο παράνομη εργασία αφαίρεσης που συνήθως είναι απαίτηση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.
Οι πληροφορίες που συνέλλεξαν είναι ότι δεν υπάρχει ταξί diesel σε κάποια μεγάλη πόλη που να μην έχει αφαιρέσει το φίλτρο μικροσωματιδίων πετρελαίου ή φίλτρο αιθάλης (DPF). Μάλιστα κάποιοι έχουν αποθρασυνθεί τόσο που δεν διστάζουν να βάζουν και διαφήμιση στο internet πειράζοντας το λογισμικό του εγκεφάλου ή τοποθετώντας emulators μετά την αφαίρεσή του.
Μάλιστα, από έρευνα που διεξήχθη η δεύτερη πόλη στην Ευρώπη σε ρύπανση είναι η Αθήνα με 65%, ενώ η ρύπανση από τις εξατμίσεις των οχημάτων ευθύνεται κατά 14% για την επιβάρυνση του αέρα των ευρωπαϊκών πόλεων. Αλλη μια αφορμή για να επανέλθουμε στα φίλτρα αιθάλης και στην αφαίρεσή τους είναι ο Νέος «Ατλας Ποιότητας Αέρα» ο οποίος αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για την κατάσταση της ατμόσφαιρας σε 150 πόλεις με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων και με πυκνότητα πληθυσμού άνω των 1.500 κατοίκων ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη………»

Το παραπάνω είναι απόσπασμα του περιοδικού Auto Triti με τίτλο «Μάστιγα η αφαίρεση των φίλτρων DPF» και δημοσιεύτηκε στις 14/12/2017.

Η παράνομη αφαίρεση του φίλτρου DPF από επαγγελματίες και ιδιώτες ιδιοκτήτες diesel οχημάτων έχει πάρει διαστάσεις μάστιγας, προκειμένου να γλιτώσουν το κόστος νέου εξαρτήματος.
Επιχειρήσεις που πραγματοποιούν την αφαίρεση διαφημίζονται ανοικτά διακινδυνεύοντας την άμεση στοχοποίησή τους από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που θα προκύψουν. Το βραχυπρόθεσμο οικονομικό όφελος φαίνεται ελκυστικότατο ωστόσο:

Η αφαίρεση του φίλτρου DPF απαιτεί επαναπρογραμματισμό του λογισμικού του εγκεφάλου του οχήματος ώστε να μην «διαβάζει» την απουσία του DPF.

Τα παραγόμενα μικροσωματίδια αιθάλης που ενοχοποιούνται για πάρα πολλές και σοβαρές περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις απελευθερώνονται ανεξέλεγκτα. Πολύ περισσότερο, οι επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπου, βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες είναι τόσο σοβαρές που οι μετρήσεις των σωματιδίων γίνονται όλο και πιο τακτικά και αποτελούν γνώμονα για τη ρύπανση.

Με την πρωτοβουλία του ΙΔΕΕΑ που ουσιαστικά επισημοποιεί πολλές μεμονωμένες προσπάθειες του παρελθόντος να επισημανθεί το πρόβλημα και να αποτραπεί η παρανομία, σύντομα θα υπάρξουν ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα του DPF αντικατάστασης. Πιθανότερη φαίνεται η προσθήκη εξειδικευμένου διαγνωστικού τεστ στα ΙΚΤΕΟ αλλά ο τρόπος είναι ακόμη υπό διερεύνηση.
Όσοι αναγκαστούν να επανατοποθετήσουν το DPF που αφαίρεσαν θα επιβαρυνθούν με το κόστος επαναπρογραμματισμού του εγκεφάλου, το κόστος του φίλτρου DPF και όπως επιμένουν οι ειδήμονες από σοβαρό πρόστιμο.

Το ΥΜΕ επισημαίνει προς τα ΙΚΤΕΟ σχετικά με τον τεχνικό έλεγχο:
« … Διεξοδικός έλεγχος του συστήματος εξάτμισης των οχημάτων diesel, για τη διαπίστωση ύπαρξης του φίλτρου μικροσωματιδίων πετρελαίου DPF, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του προβλήματος σχετικά με την αφαίρεση του φίλτρου αυτού. Επί τούτου, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι οποίες έχουν περιέλθει σε γνώση μας, αφαιρείται το φίλτρο DPF και επανασυγκολλάται το περίβλημα της συσκευής με τους εκπεμπόμενους ρύπους να βρίσκονται εντός ορίων».

Ένα φίλτρο DPF στην ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΒΕΕ σας εξασφαλίζει την νομιμότητα, την σωστή λειτουργία του οχήματός σας, την καλύτερη τιμή της αγοράς. Το κόστος δεν είναι τραγικό, μην ακούτε τις τιμές των original DPF. Πολύ βασικό επίσης το γεγονός ότι δεν θα αποτελείτε, εσείς και το όχημά σας μια πηγή ρύπανσης. Το ΙΔΕΕΑ κλείνει το πρώτο άρθρο της καμπάνιας του με την παρακάτω παρότρυνση:

«Ο Πλανήτης Γη δεν έχει έξοδο κινδύνου»