Εάν επιλεξατε όχημα diesel η συντήρητη του DPF είναι αδιαπραγμάτευτη!
Πώς να ελεγχθεί:
Εάν ενεργοποιηθούν λανθασμένα κωδικοί που σχετίζονται με το υπερβολικό μπλοκάρισμα του DPF, με τη λυχνία του DPF να ανάβει και με μείωση της ισχύος του οχήματος, θα πρέπει πρώτα να ελέγξετε τα διανυθέντα χιλιόμετρα του οχήματος και το είδος των διαδρομών που αυτό καλύπτει. Εάν το όχημα οδηγείται κυρίως σε δρομολόγια μικρών ή stop-start αποστάσεων, τότε αυτό μπορεί να μπλοκάρει το DPF, καθώς το όχημα ποτέ δεν οδηγήθηκε αρκετή ώρα, έτσι ώστε να ενεργοποιήσει τη διαδικασία της «αναγέννησης».
Όταν ένα όχημα εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία, τότε είναι καλό να συμβουλεύσουμε τον ιδιοκτήτη να οδηγεί το όχημα κάθε έξι έως οκτώ εβδομάδες, πάνω από 2.500 RPM για περίπου 20-25 λεπτά, καθώς αυτό συνήθως προκαλεί τη διαδικασία αναγέννησης. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα διαγνωστικό εργαλείο, το οποίο έχει την ικανότητα να πραγματοποιήσει μια «αναγκαστική» αναγέννηση.
Εκτός από το στυλ και τις τεχνικές οδήγησης, υπάρχουν πολλοί άλλοι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν σε ένα μπλοκαρισμένο DPF. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων αυτό θα είναι ένα κατεστραμμένο ή ένα ελαττωματικό εξάρτημα, όπως η βαλβίδα EGR, τα μπεκ, το μπουζί ή η πολλαπλή εισαγωγής, οπότε είναι σημαντικό αυτά τα εξαρτήματα να συντηρούνται κανονικά και σωστά. Σε περιπτώσεις όπου ένα DPF έχει υποστεί ζημιά ως αποτέλεσμα ενός χαλασμένου εξαρτήματος σε κάποιο άλλο σημείο του οχήματος, το DPF είναι πιθανό να χρειάζεται αντικατάσταση.
Προβλήματα με το turbo:
Τον τελευταίο καιρό έχουμε συναντήσει σενάρια όπου ένα αποτυχημένο turbo υπήρξε η αιτία ενός μπλοκαρισμένου DPF. Όπως και τα DPF, καλής ποιότητας υπερσυμπιεστές είναι σπάνια ελαττωματικοί, αλλά αυτά τα στοιχεία για να αποδώσουν αποτελεσματικά, πρέπει να έχουν τις σωστές συνθήκες λειτουργίας , για να το πράξουν.
Ένας κοινός λόγος για την αποτυχία του turbo είναι η μόλυνση του πετρελαίου. Καθώς οι υπερσυμπιεστές μπορούν να λειτουργούν σε πάνω από 6.000 στροφές ανά δευτερόλεπτο (360.000 RPM) και να αντέχουν θερμοκρασίες 950°C, τα ρουλεμάν του τούρμπο υποβάλλονται σε μεγάλη πίεση. Ο άξονας του στροβίλου και τα ρουλεμάν, περιστρέφονται σε ένα λεπτό στρώμα πετρελαίου, έτσι ώστε οποιαδήποτε βλάβη εισροής πετρελαίου προς το turbo, σημαίνει ότι τα ρουλεμάν του είναι πιθανό να καταστραφούν πριν από τα κύρια ρουλεμάν του κινητήρα. Η λειτουργία ενός turbo χωρίς λάδι για πέντε δευτερόλεπτα, είναι τόσο επιβλαβής όσο το να τρέχει ένας κινητήρας χωρίς λάδι για πέντε λεπτά.
Ενώ είναι σημαντικό να ελέγξετε ότι η πίεση λαδιού του κινητήρα πληροί τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, είναι ακόμη πιο κρίσιμο οι αγωγοί τροφοδοσίας λαδιού στο turbo να είναι καθαροί, ώστε να είστε σίγουροι ότι μπορούν να παρέχουν αμόλυντο πετρέλαιο, στη σωστή πίεση. Το μολυσμένο ή βρώμικο πετρέλαιο θα γρατζουνήσει τα ρουλεμάν, οδηγώντας σε γρήγορη φθορά και, τελικά, σε αποτυχία του υπερσυμπιεστή.
Τι προκαλεί τη μόλυνση του λαδιού;
1. Ένα μπλοκαρισμένο, κατεστραμμένο ή κακής ποιότητας φίλτρο λαδιού.
2. Υψηλή συσσώρευση άνθρακα στη μηχανή. Αυτό μπορεί να μολύνει γρήγορα ακόμη και νέο λάδι.
3. Τυχαία μόλυνση του νέου πετρελαίου κατά τη συντήρηση.
4. Μια κακή λειτουργία της βαλβίδας παράκαμψης του φίλτρου λαδιού.
5. Φθορά του κινητήρα, αφήνοντας υπολείμματα από γρέζια στο λάδι.
6. Πετρέλαιο που έχει υποβαθμιστεί λόγω υπερβολικής θερμοκρασίας ή αναβολής της συντήρησης.
Πώς να αποτρέψετε την αποτυχία του turbo από τη μόλυνση του πετρελαίου
α) Να χρησιμοποιείτε πάντα φρέσκο λάδι και νέα φίλτρα λαδιού, όπως συνιστάται από τον κατασκευαστή του κινητήρα κατά την τοποθέτηση ενός νέου turbo.
β) Βεβαιωθείτε ότι το λάδι είναι στο σωστό βαθμό για τον κινητήρα.
γ) Καθαρίστε ή αντικαταστήστε τους σωλήνες εισαγωγής πετρελαίου για την εξάλειψη τυχόν υπολειμμάτων άνθρακα ή λάσπης που θα μπορούσαν να εισέλθουν στο turbo ή να περιορίσουν τη ροή του πετρελαίου προς τα ρουλεμάν.
Σήμερα υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός διορθωτικών μέτρων που μπορούν να βοηθήσουν να καθαρίσουν τα περισσότερα συστήματα και εξαρτήματα του κινητήρα. Αυτά μπορεί να είναι αποτελεσματικά, αλλά σας συνιστούμε, να προβείτε σε αναγκαστική αναγέννηση του DPF αμέσως μετά τη χορήγηση αυτών των προϊόντων. Αυτό μπορεί να βοηθήσει να καεί τα σωματίδια άνθρακα που μπορεί να έχουν αφαιρεθεί από τα καθαρισμένα εξαρτήματα, αλλά στη συνέχεια επικάθονται εντός του DPF. Αν τα έχετε αφήσει να στεγνώσουν, τότε μπορούν να επικαθίσουν σαν μια συμπαγής μάζα, με τη βλάβη του DPF να είναι το πιθανότερο αποτέλεσμα.