26 Ιούν

Είμαστε αποδεδειγμένα στην Κορυφή των εξελίξεων του κλάδου!

GPF ή FWC; Όπως και να το πείτε η ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΒΕΕ είναι η πρώτη Ελληνική εταιρία που ήδη κατέχει ένα μεγάλο μέρος του Know How!

Τα DPF έχουν χρησιμοποιηθεί για να μειώσουν τις εκπομπές σωματιδίων από τα οχήματα ντίζελ για πολλά χρόνια. Τα σωματίδια αιθάλης που απελευθερώνονται από τους πετρελαιοκινητήρες έχουν αποδειχθεί να είναι τοξικότατα για την υγεία και ενέχονται αποκλειστικά για μεγάλο ποσοστό καρδιακών και αναπνευστικών παθήσεων. Με τις νέες έρευνες έχει γίνει σαφές ότι το περιβάλλον και η υγεία έχουν τόσο επιβαρυνθεί από τις εκπομπές σωματιδίων αιθάλης, ώστε ήδη ετοιμάζονται τα GPFGasoline Particulate Filters, Φίλτρα αιθάλης για βενζινοκινητήρες.

Τα GPF μοιάζουν πολύ με τα DPF και, γενικά, δουλεύουν με παρόμοιο τρόπο. Το φίλτρο έχει δομή κυψελοειδούς κατασκευής από κορδιερίτη, συνθετικό κεραμικό, με εναλλάξ ελεύθερα και σφραγισμένα κανάλια. Το καυσαέριο αναγκάζεται να ρέει μέσω του πορώδους υποστρώματος, το οποίο παγιδεύει την αιθάλη στα σφραγισμένα κανάλια ενώ ταυτόχρονα δεν εμποδίζει τη ροή των αερίων από τα ελεύθερα. Η πυκνότητα του καναλιού του GPF είναι σχεδόν η ίδια με την DPF, κυμαίνεται μεταξύ 200-400 cpsi και πάντα εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά του κινητήρα. Η κύρια διαφορά μεταξύ των δύο τύπων φίλτρου είναι ότι το πορώδες του GPF είναι υψηλότερο επειδή το υπόστρωμα είναι ελαφρύτερο. Αν και αυτό επιτρέπει στο αέριο να κινείται ευκολότερα σε όλο το υπόστρωμα, σημαίνει επίσης ότι το GPF είναι πιο εύθραυστο από ένα DPF.

Γενικά, το GPF είναι ενσωματωμένο στον τριοδικό καταλύτη (ThreeWayCatalyst) που με τον τρόπο αυτό γίνεται καταλύτης τεσσάρων κατευθύνσεων (FourWayCatalyst). Μια εναλλακτική λύση είναι η διατήρηση ενός TWC κοντά στον κινητήρα και η εισαγωγή ενός καταλύτη τεσσάρων κατευθύνσεων κάτω από το δάπεδο.

Όλα τα παραπάνω έχουν δοκιμαστεί στα diesel και υπάρχει ήδη μια πεπατημένη να ακολουθηθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Mercedes είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ήδη εισήγαγε από το 2014 το GPF στο μοντέλο της Mercedes Benz S500.

Τα φίλτρα σωματιδίων βενζίνης είναι το επόμενο εξάρτημα στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων και η εισαγωγή τους αποδεικνύει 2 βασικές αρχές:

  1. Ότι το περιβάλλον και η υγεία μας επιβάλουν να διαχειριστούμε τα σωματίδια που εκπέμπονται από τους κινητήρες. Αυτό ειδικά κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σε όσους κατέχουν όχημα diesel σήμερα και έχουν αφαιρέσει το DPF τους.

  2. Ότι η Ευρωπαϊκή πολιτεία είναι αποφασισμένη να κρατήσει χαμηλά τα επίπεδα, οπότε και θα εισάγει όλο και αυστηρότερους κανονισμούς σχετικά με την εκπομπή καυσαερίων και σωματιδίων.