23 Μαρ

Το σύστημα εξάτμισης είναι πολύ πιο σημαντικό από ό,τι πιστεύουν πολλοί οδηγοί. Καταρχήν, η κατάσταση του έχει να κάνει με το πόσο αποδοτικό είναι το όχημά σας. Παίζει επίσης ρόλο στην ασφάλειά σας καθώς και στην προστασία του περιβάλλοντος από επιβλαβή καυσαέρια.

Στον θάλαμο καύσης, ο αέρας και το καύσιμο καίγονται δημιουργώντας αέρια που απομακρύνονται μέσω του συστήματος της εξάτμισης. To σύστημα αυτό περιλαμβάνει τον καταλύτη ή καταλυτικό μετατροπέα, την πολλαπλή εξαγωγής, τον σιγαστήρα, τον σωλήνα εξάτμισης και τον αισθητήρα οξυγόνου. Σε οχήματα diesel συμπεριλαμβάνει επίσης και το φίλτρο DPF.

Αν ένα από τα παραπάνω μέρη του συστήματος έχει βλάβη το αυτοκίνητό σας μπορεί να είναι επικίνδυνο για εσάς (το περιβάλλον και το πορτοφόλι σας).

 

Δονήσεις του αυτοκινήτου

Έχει αρχίσει το αυτοκίνητό σας να τρέμει ανεξήγητα; Κάτι τέτοιο συχνά αποτελεί ένδειξη προβλήματος εξάτμισης. Αυτό δεν είναι μόνο ένας κίνδυνος για το αυτοκίνητό σας, αλλά μπορεί επίσης να επηρεάσει την ικανότητά σας να κατευθύνετε και να ελέγχετε το όχημά σας με ασφάλεια.

Εάν το αυτοκίνητό σας δονείται, προβείτε άμεσα σε έναν διαγνωστικό έλεγχο του συστήματος εξάτμισής σας.

 

Ύποπτοι θόρυβοι

Ακούτε κάποιο χτύπημα; Συριγμό; Τρίξιμο; Ψίθυρο; Εάν το αυτοκίνητό σας κάνει ξαφνικά θορύβους που δεν έχετε ακούσει ποτέ πριν, σίγουρα υπάρχει πρόβλημα. Μέρος του ρόλου του συστήματος εξάτμισης είναι να διατηρεί το όχημά σας σε ήσυχη λειτουργία. Το σύστημα έχει πολλούς συνδέσμους που είναι ευαίσθητοι σε διαρροές.

Θυμηθείτε ότι οι αναθυμιάσεις που εξάγονται από την εξάτμιση είναι επιβλαβείς για την υγεία σας και εάν δεν απορρίπτονται σωστά, μπορούν να διαρρεύσουν στην καμπίνα του οχήματος κάτι που σας εκθέτει άμεσα σε επιβλαβείς χημικές ουσίες.

 

Πτώση στην απόδοση του καυσίμου.
Παρατηρήσατε ότι η δεξαμενή καυσίμου σας δεν σας κρατά όσο συνήθως; Ξαφνικά χρειάζεστε φυσικό αέριο πολύ νωρίτερα από ότι κανονικά; Ενώ μπορεί να υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό, ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους βρίσκεται στο σύστημα εξάτμισης σας. Όταν το σύστημα της εξάτμισης έχει βλάβη, τα καυσαέρια δεν απομακρύνονται έγκαιρα από τον κινητήρα, τον θερμαίνουν και το καύσιμο «καίγεται» γρηγορότερα. Καταναλώνετε λοιπόν περισσότερο καύσιμο και πληρώνετε τη βλάβη κάθε φορά που εκκινείτε το όχημά σας. Δεν είναι αστείο! Κανείς δεν επιθυμεί να πετάει το καύσιμο στα σκουπίδια, ειδικά με τις σημερινές τιμές.

Σύννεφο καπνού.

Το αυτοκίνητό σας μπορεί να εκπέμπει καπνό σε ποικιλία χρωμάτων. Δείτε τι σημαίνει κάθε ένα από αυτά:

Λευκό – Εάν ο καπνός είναι λευκός και αραιός δεν έχετε να ανησυχείτε για τίποτα. Αλλά λευκός και πυκνός καπνός μπορεί να υποδηλώνει ότι ο κινητήρας σας έχει υπερθερμανθεί, ότι το μπλοκ κινητήρα είναι ραγισμένο ή ότι η φλάντζα κεφαλής έχει καεί.

Γκρι – Το πρόβλημά σας μπορεί να βρίσκεται στη μετάδοση.

Μπλε – Υποδεικνύει ότι καίτε πετρέλαιο ή ότι το πετρέλαιο έχει διαρροή στο θάλαμο καύσης.

Μαύρο – Εδώ η αιτιολογία δεν είναι τόσο ξεκάθαρη. Θα πρέπει να ελέγξετε τις παρακάτω περιπτώσεις:

  1. Το φίλτρο αέρα είναι φραγμένο,
  2. Ο κινητήρας σας υπερθερμάνθηκε,
  3. Υπάρχει πρόβλημα με τα μπεκ ψεκασμού καυσίμου,
  4. Υπάρχει πρόβλημα με τον ρυθμιστή πίεσης καυσίμου,
  5. Οι αισθητήρες δυσλειτουργούν.